Завершился британский фестиваль Creative Circle Awards 2010Лучшим из лучших признан интерактивынй социальный ролик В начале недели в Великобритании были подведены итоги креативного фестиваля Creative Circle 2010, который чествует лучшие работы британских агентствсозданные для использования внутри страны. Высшую награду фестиваля в этом году взяла социальная кампания лондонской полиции Choose A Different Ending , направленную против незаконного ношения оружия. А агентство M&C Saatchi получило рекордное количество золотых наград - сразу девять штук за одну кампанию для торговой компании Dixons Store Group. Серебрянные и бронзовые награды также можно увидеть на одном из британских блогов.
Platinum Honour
Gold Honour - TV and Cinema Best idea in 20 seconds Entrant: DDB UK Product: Golf Title: Like a Golf Best idea in 40 seconds Entrant: Leo Burnett Client/Product: McDonalds Title: Techy Types Best idea in 60 seconds or over Entrant: MJZ London (production company) Product: Cadbury Dairy Milk Title: Eyebrows Agency: Fallon London Best charity commercial Entrant: BBH (agency)/Gorgeous Enterprises (production company) Product: Barnado's Title: Turn Around Best public service commercial Entrant: AMV BBDO Product: Department for Transport Title: Live With It Press Best press advertisement Best press campaign Best newspaper advertisement Best newspaper campaign Best direct response advertisement Best regional press advertisement Entrant: M&C Saatchi Client: Dixons Stores Group Product: The Last Place You Want To Go Poster Best poster Entrant: Leo Burnett Product: McDonalds Title: Piccadilly Sign Best poster campaign Entrant: Lee Hanson/Mark Prime Client: Wells & Young's Product: Bombadier Ale Craft print Best transport poster Best Use of Copy Entrant: M&C Saatchi Client: Dixons Stores Group Product: The Last Place You Want To Go Mark Denton Honour for Best Art Direction Entrant: DDB UK Client/Product: NABS Titles: CHI/Fallon/Mother Best Illustration Entrant: AMV BBDO Client: Birds Eye Product: Fish Best Typography Entrant: M&C Saatchi Client: R N I D Title: One in Seven Digital Poster Craft TV Best Special Effects or Computer Graphics Entrant: AMV BBDO Product: HJ Heinz Title: Bottle Best Cinematography Entrant: Channel 4 Product: On Air Promo Title: Skins 3 Best Direction Best Cinematography Entrant: RKCR/Y&R Product: Fire Safety Title: Breathe Best Cinematography Entrant: RKCR/Y&R Product: Virgin Media Title: Fantastic Journey Best Production Design Entrant: Beattie McGuinness Bungay (GB) Product: McCain Potato Range Title: Goodness Unlimited Best Sound Design Entrant: : JWT London/Grand Central Product: Benadryl Title: War Best Use of Music Entrant: MJZ London Product: Cadbury Dairy Milk Title: Eyebrows Agency: Fallon Digital Best Online Advertising Best Viral Video Entrant: AMV BBDO/The Mill Client: Metropolitan Police Product: Anti Knife Crime |