В ночь с 21 на 22 июня жюри Cannes Lions-2023 огласили списки победителей в категориях Creative B2B, Creative Data, Direct, Media, Social & Influencer и PR. Среди них — офисные работники-рок-звезды, последний перформанс оживших трупов и публичные извинения от Skittles. Ознакомиться с этими и другими кейсами можно в материале Sostav.
Creative B2B
Targeting & Engagement
Certified Human — Intel — Dentsu Creative, Chicago Usa — Золото
Corporate Purpose & Social Responsibility
Eart4 — B3 Stock exchange & United Nations Global compact — Almapbbdo, Sao Paulo — Гран-при
Craft in B2B
Rock star — Workday — Enterprise Cloud Management, Ogilvy, Los Angeles, Chicago — Золото
Creative Data
Data-driven Targeting
Chipotle doppelgänger — Chipotle, Gale, New York — Золото
Data Storytelling
Fabric of England — Show Racism The Red Card, McCann, London — Золото
Direct
Food & Drink
Oreo cheat cookies — Mondelez Europe, Saatchi & Saatchi, Dusseldorf — Золото (также золото в номинациях Social Behaviour, Use of branded content created for digital or social, золото в категории Social & Influencer в номинации Audience Targeting/Engagement Strategies).
Baby scan — Marmite — Adam&eveddb, London — Золото (также золото в номинации Social Behaviour)
Not-for-profit/Charity/Government
Solar Impulse — Prêt À Voter, Publicis Conseil, Paris — Золото
Use of Mobile
Oreocodes — Oreo, VMLY&r Commerce, New York — Золото
Real-time Response
Where to settle — Mastercard — Website — … McCann Poland, Warsaw — Золото (а также золото в номинации Sponsorship & Brand Partnership)
Cultural Insight
Anne de Gaulle — Fondation Anne De Gaulle — Association, Havas Paris — Золото
Corporate Purpose & Social Responsibility
Runner 321— Adidas, FBC Toronto — Гран-при (а также золото в категории PR в номинации Corporate Purpose & Social Responsibility)
Media
Consumer Goods
#Turnyourback — Dove — Ogilvy, London/David, Madrid — Золото (также Гран-при в номинации Corporate Purpose & Social Responsibility)
Consumer Services / Business to Business
The last performance — Partners Life — Life Insurance, Special, Auckland — Золото
Use of Screens & Audio Visual Platforms
Interface Interruption — Tubi, Mischief @ No Fixed Address, New York — Золото
Dreamcaster — Michelob Ultra, FCB New York — Золото
Use of Outdoor
Guarded bus stop — Eletromidia, Almapbbdo, Sao Paulo — Золото
Use of Ambient Media: Large Scale
Ability signs — Decathlon Canada, Rethink, Toronto — Золото
Breakthrough on a Budget
Blockbuster: Until the bitter end — Blockbuster Video Atlantic, New York — Золото
Use of Channel Integration
Skinny — Phone It — Skinny Mobile Phd, Auckland — Золото
PR
Travel/Leisure
Home — Nike, Wieden+kennedy, London — Золото (а также золото в номинации Cultural Insight)
Innovative Use of Influencers
Fighting to remember — Zikaron Baslon — Fighting To Remember, Mccann, Tel Aviv Israel — Золото
Launch/Re-launch
Apologize The Rainbow — Skittles DDB, Chicago — Золото
Brand Voice & Strategic Storytelling
Self love bouquet — Doordash — Gut, Los Angeles — Гран-при
Social & Influencer
Community Management
World Cup Delivery — Pedidos Ya App, Gut, Buenos Aires — Золото
Audience Targeting/Engagement Strategies
Flipvertising — Samsung — Chep Network, Sydney — Гран-при
The cost of beauty — Dove Masterbrand, Ogilvy, London/Ogilvy, Toronto — Золото
Sponsorship & Brand Partnership
Cashback For Your — Jersey’s Back — Flash Corporate Card, Fcb Brasil, Sao Paulo — Золото
Breakthrough on a Budget
Bill it to Bezos — Jane/finch Community Centre — Angry Butterfly, Toronto — Золото